loading...
یک آی تی
mostafa بازدید : 54 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

يك فايروال از شبكه شما در برابر ترافيك ناخواسته و همچنين نفوذ ديگران به كامپيوتر شما حفاظت مي كند. توابع اوليه يك فايروال به اين صورت هستند كه اجازه مي دهند ترافيك خوب عبور كند و ترافيك بد را مسدود مي كنند! مهمترين قسمت يك فايروال ويژگي كنترل دستيابي آن است كه بين ترافيك خوب و بد تمايز قائل مي شود.

وقتي آن را نصب مي كنيد فايروال بين كامپيوتر شما و اينترنت قرار مي گيرد. فايروال به شما اجازه مي دهد صفحات وب را ببينيد و به آنها دسترسي داشته باشيد، فايل download كنيد، چت كنيد و ... . در حاليكه مطمئن هستيد افراد ديگري كه در اينترنت مشغول هستند نمي توانند به كامپيوتر شما دست درازي كنند. بعضي از فايروالها نرم افزارهايي هستند كه روي كامپيوتر اجرا مي شوند اما فايروالهاي ديگر به صورت سخت افزاري ساخته شده اند و كل شبكه را از حمله مصون مي كنند.

برای دیدن کل مقاله به ادامه مطلب بروید>>>

mostafa بازدید : 54 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

از این که هک شده اید حس عجیب و مضحکی دارید، اما دقیقاً نمی دانید در مرحله ی بعدی چکار کنید. اگر مانند اکثر مردم باشید، نمی دانید الزاماً باید کجا را بگردید تا شواهدی برای به خطر افتادن سیستم تان بیابید. حال نگاهی می اندازیم به چند مورد از شواهد رایجتر که ممکن است پس از ایجاد عیب در سیستم پیدا کنید.

user account های مشکوک می بایست غیر فعال شده و جستجو کنیم چه کسی و چرا آن را ایجاد کرده است. اگر سیستم auditing (بازرسی) بدرستی فعال شده باشد، audit log ها (ثبتهای بازرسی) نشان خواهند داد چه کسی آنهارا ایجاد نموده است. اگر بتوانید تاریخ و زمان ایجاد account را پیدا کنید و آن account در اثر یک هک بوجود آمده باشد، شما یک قالب زمانی خواهید داشت که می توان در آن به جستجوی دیگر رویدادهای audit log که ممکن است مرتبط باشد پرداخت.

به منظور اینکه متوجه شوید آیا برنامه ی مخربی ارتباطات ورودی را تحت کنترل دارد - که می تواند به عنوان یک پورت پنهانی برای هکر استفاده شود - از ابزارهایی مانند TCPView مربوط به Sysinternals یا Fpipe مربوط به Foundstone استفاده کنید. این ابزارهای ویندوز نشان می دهند چه برنامه هایی در حال استفاده از هر یک از پورت های باز سیستم شما هستند. در مورد سیستمهای یونیکس از netstat یا lsof که درون سیستم عامل قرار دارند استفاده کنید. از آنجا که ممکن است یک هکر باهوش netstat و lsof شما را با نسخه های تروجانی (که پورت های باز شده توسط هکرها را نشان نمی دهد) جایگزین کند، بهترین کار این است که این سیستم قربانی را با استفاده از پورت اسکنر گمنام و رایگان nmap (از سایت insecure.org) از کامپیوتر دیگر اسکن کنید. این امر به شما دو دیدگاه مختلف از پورت های باز سیستم می دهد.

هکری که یک سرور ویندوز را مورد حمله قرار می دهد، ممکن است برنامه های اجرا شده را از طریق registry در نواحی ذیل اضافه یا جایگزین کند:

• HKLM > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion> Run
• HKCU > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion> Run

نرم افزارهای مخرب نیز ممکن است از طریق دستورهای اجرای سیستم عامل اجرا شود. به منظور اینکه ببینید چه برنامه هایی در دستور اجرای یک سیستم ویندوز قرار گرفته است، به command prompt بروید و تایپ کنید AT . در یک سیستم یونیکس از فرمان های cron یا  crontab استفاده کنید تا لیست فعالیت هایی را که در دستور اجرا (schedule) قرار دارند ببینید.

هکرانی که به سیستم یونیکس حمله می کنند، ممکن است از یک root kit استفاده کنند که به آنان کمک می کند با استفاده از یک خلأ آسیب پذیری در سیستم عامل یا برنامه های نصب شده، به root access دست پیدا کنند. با توجه به آن که برای هکران root kit های زیادی وجود دارد، تعیین این که کدام فایل ها دستکاری شده اند بسیار مشکل است. برنامه هایی وجود دارند که به این امر کمک می کنند، مانند chrookit.

برای یک هکر هزاران راه ممکن وجود دارد تا ردپای خود را بپوشاند، اما جستجو در موارد فوق شروع بسیار خوبی برای گشت و گذار شما جهت تشخیص خطرات سیستم و حملات هکرها است.

مترجم: سینا صدقی

 

mostafa بازدید : 76 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

قبل از اينكه درباره امنيت وب سايت صحبت كنيم بايد بگويم حمله اي كه به يك وب سايت انجام مي شود با حمله ويروس ها و كرم هاي اينترنتي متفاوت است.

حمله به وب سايت ها يا هك كردن يك وب سايت زماني اتفاق مي افتد كه افرادي سعي مي كنند با هدف خرابكاري يا دسترسي يا سوء استفاده از اطلاعات ذخيره شده در سرور آن وب سايت به سايت مذكور نفوذ كنند.

هر شخصي براي هك كردن وب سايت شما احتياج به يك ورودي حفاظت نشده دارد تا از اين طريق به سرور وب سايت شما نفوذ كند.

اين ورودي ها سه محل هستند:

1- كامپيوتر شخصي شما كه براي ارسال فايل هاي جديد به سرور (وب سايت) خود از آن استفاده مي كنيد.

2- از طريق هر فرمي كه براي جمع آوري اطلاعات از بازديد كنندگان و كاربران استفاده مي كنيد.

3- از محل فيزيكي و جاييكه سرور وب سايت شما قرار دارد.

البته هنوز حفره هايي از طريق ويروس و كرم ها براي نفوذ به وب سايت شما وجود دارد اما اين حفره ها در نرم افزارهايي كه بازديد كنندگان سايت شما براي مشاهده وب سايت استفاده مي كنند (مانند فايرفاكس، يا اينترنت اكسپلورر و ...) وجود دارند و نه در خود وب سايت.

شما مي توانيد با استفاده از فاير وال مانع نفوذ و تكثير كرم ها در شبكه خود شويد و مي توانيد جلوي ويروسي شدن سرور ايميل خود را بگيريد. براي اين منظور بايد به كليه همكاران خود آموزش لازم را بدهيد و هميشه آخرين وصله هاي امنيتي را نصب كنيد.

به عبارت ديگر اگر براي وب سايت خود يك سرور اختصاصي داريد و خود آنرا اداره مي كنيد بايد از آخرين دستاوردهاي فناوري هاي امنيتي بهره بگيريد و از افرادي كه چنين دانشي دارند براي حفاظت اطلاعات خود استفاده كنيد.

بعد از همه اين حرفها بايد بگويم اوضاع آنقدر هم خراب نيست و با استفاده از روش هاي ساده و مداوم مي توانيد احتمال هك شدن وب سايت خود را تا حد زيادي پايين بياوريد. و حفره ها را تا حد امكان مسدود كنيد. سعي داريم در آينده اطلاعات بيشتري درباره امنيت وب سايت در ياد بگير دات كام قرار دهيم.

mostafa بازدید : 62 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

wifiمخفف كلمات Wireless Fidelity مي باشد و در حقيقت يك شبكه بي سيم است كه مانند امواج راديو و تلويزيون و سيستم هاي تلفن همراه از امواج راديويي استفاده مي كند. برقراري ارتباط با شبكه بي سيم شباهت زيادي به يك ارتباط راديويي دو طرفه (مانند بي سيم پليس) دارد.

برای دیدن کل مقاله به ادامه مطلب بروید>>>

mostafa بازدید : 58 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

در اين صفحه لپ تاپ هاي عجيبي را مشاهده مي كنيد، كه به يكبار ديدن مي ارزد. اينها نمونه هايي هستند كه به عنوان يك طرح مفهومي براي آينده پيشنهاد شده اند.

اين لپ تاپ كه به گفته طراح آن براي سال 2015 ميلادي طراحي شده است داراي دو صفحه نمايش كشويي لمسي از نوع OLED است. يكي از اين صفحه ها را در صورت نياز مي توان به صورت كي برد استفاده كرد.

لپ تاپ عجيب

 

 

شايد اين لپ تاپ دو جعبه به هم چسبيده و كمي قطور به نظر برسد. اما حقيقت اين است كه كمپاني هاي بسيارري روي اين طرح كار مي كنند.

 

لپ تاپ عجيب

 

 

شايد لپ تاپ درسي كودكان در آينده اين گونه باشد!

لپ تاپ عجيب

mostafa بازدید : 85 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

آيا مي دانيد كه مي توان 2 كامپيوتر را با يك كابل USBــ USB ساده به يكديگر متصل كرد؟

اگر دو كامپيوتر در خانه يا محل كار خود داريد كه براي استفاده اشتراكي از فايلهاي موجود در هر كدام مي خواهيد آن دو را به يكديگر وصل كنيد. اين روش يكي از سريعترين روشهاي موجود است.

براي اتصال دو كامپيوتر استفاده از يك هاب يا روتر هميشه كار معقولي نيست. بلكه استفاده از يك كابل USBــ USB بسيار كاربردي و عملي تر است. با اين روش حتي مي توانيد اتصال اينترنتي را بين دو كامپيوتر به اشتراك بگذاريد.

در اين آموزش كوتاه براي شما نحوه اتصال دو كامپيوتر با يك كابل خاص USBــ USB ‎آموزش داده مي شود.

برای دیدن کل مقاله به ادامه مطلب بروید>>>

mostafa بازدید : 50 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

ياد بگير دات كام - كارت صدا sound card٢ش

كارت هاي صدا حداقل 4 وظيفه را در كامپيوتر بر عهده دارد. آنها بعنوان synthesizer رابط MIDI و مبدل آنالوگ به ديجيتال (A/D) در حال ضبط كردن و مبدل ديجيتال به آنالوگ (D/A) در حال پخش عمل مي كنند. اكنون به توضيح هر كدام مي پرداريم

برای دیدن مقاله کامل به ادامه مطلب بروید>>>

تعداد صفحات : 6

درباره ما
بزرگترین منبع مقاله های کامپیوتر و آی تی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما دوست دارید بیشتر در چه موردی مطلب بگذاریم؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 206
  • بازدید ماه : 451
  • بازدید سال : 2,524
  • بازدید کلی : 16,308